Tofte Musikkorps
 • Historie    • Styre og stell 2024    • Besetning    • Terminliste    • Tidligere arrangementer    • Medlemsinformasjon    • Kontakt oss

Tidligere arrangementer

Snarveier:
 Logg inn medlem

Kaéfkonsert 23. oktober 2010

Cafékonsert lørdag 23. oktober

Kantina på Hurum ungdomsskole var ganske full da konserten ble blåst i gang med 1. sats (March) fra Gustav Holsts "Second Suite for Military Band in F". TMK var først i ilden med dette stykket.

Den annonserte konferansieren var dessverre blitt syk rett før konserten, men Ståle maestro tok hånd om nødvendig informasjon til publikum underveis.

TMK spilte også "Blåmann, Blåmann", arr. I. Torskangerpoll med Gorm Folkestad som solist på flugelhorn, Sousamarsjen "Semper Fidelis", "Oregon" av Jacob de Haan, Grand Prix-låta "My heart is yours" og Stevie Wonder-medleyen "Songs in the key of life".

Oslo Politiorkester - også under ledelse av Ståle Abrahamsen - åpnet, som seg hør og bør, med Norsk politimarsj. De fortsatte med "Morceay symphonique", "Porgy and Bess medley", "Sing, sang, sung" og "A tribute to Harry James". Korpset presenterte solister på tre av stykkene.

TMK's trofaste publikum viste stor enstusiasme, og var tydelig fornøyde med hva de så og hørte. Kaffe og kaker ble fortært underveis, og noen kunne vandre hjem med blomstergevinster i hånda.

Tofte Musikkorps - på marsj fra 1909