På Christiania torg 12. mai 2012

Tofte Musikkorps på Karl Johan 12. mai 2012
På vei opp en vårlig Karl Johan - med stopp på Egertorget.

Det er ikke hverdagskost at korpset fra Tofte marsjerer opp Karl Johan med politihester i front! Det skjedde altså denne flotte maidagen i 2012. Hvorfor? Korpsets dirigent, Ståle Abrahamsen, dirigerer også Oslo Politiorkester. De besøkte oss høsten 2012, og dette var en gjenvisitt. De to korpsene møttes på Jernbanetorget, spilte noen marsjer der før vi satte oss i bevegelse oppover Karl Johan - først hestene, så Politiorkeseret og til slutt Tofte Musikkorps.

På Egertorvet var det en stopp med avspilling av en felles marsj (The Liberty Bell) samt en marsj hver i tillegg. Vi svingte ned Universitetsgata, rundet Rådhuset og fortsatte opp Rådhusgata til Christiania Torg. Der underholdt de to korpsene en halv times tid.

Det var moro! Mye folk langs Karl Johan i det fine været og mange mennesker på uteserveringene på Christiania torg.

De som hadde lyst, fikk også en omvisning i rytterkorpsets stall på Akershus festning. Sosialt samvær ble det også, med pizza og drikke på Politihuset - av alle steder! Kantina i 7. etasje var åstedet.