Oppmarsj på

Var det kaldt 17. mai?

Det kan man trygt si. Og vått også. Men Tofte Musikkorps sto på og gjorde jobben sin perfekt (særdeles subjektivt utsagn).

Dagen startet som vanlig kl. 7 med vekkerunde på Tofte. Småregn og 5 graders "varme" gjorde fingrene raskt stive. Men folket fikk sitt, og noen morgenfugler er det alltid som stiller opp i morgenkåpe og klapper for oss.

Skolekorpset ble koplet sammen med oss på Filtvet skole kl. 09.45, og deretter fungerte vi som ett stort korps til oppgavene var fullført både på Filtvet og Tofte. På Filtvet sluddet det endog. Været bedret seg litt før vi ga oss ved halv tre tiden.

Det mest irriterende ved dagen var at solen strålte så glad og fornøyd utpå ettermiddag, og at måneskinnet utover fjorden da det ble kveld var alldeles perfekt.

Man kan enes om at en slik kald, ufyselig 17. mai vil man huske - også det at folk møter opp i finstasen og er med på arrangementene. Kanskje ikke fullt så mange som vanlig - men absolutt mange nok. Og slike ufyselig dager kan faktisk også styrke fellesskapet.