TMK spiller på torget i St. Johann i Tirol

Vi har vært på jubileumstur til Østerrike

48 glade musikanter, dirigent og ledsagere møttes på Gardermoen om morgenen fredag 11. september. Utpå ettermiddagen var vi på plass på Hotell Adler Inn i Waidring i det østerrikske Tirol.

Det er trivelig å dra på tur sammen. En passende blanding av spilling, vandring og sosialt samvær gjorde at de fleste (alle?) opplevde det som en hyggelig korpstur. Den første spillingen på torget i Waidring fredag kveld var nok litt nedtur. Men deretter gikk alt så meget bedre.

På torget i St. Johann var det til og med et par som tråddde dansen mens vi spilte! Vi opplevde østerriksk høstfest i Waidring med pølser og øl i et digert telt og underholdning av østerrikske idoler. Søndag formiddag fikk Salzburg et lite besøk av oss med en kort omvisning pr. ben ved reiseleder Tommy. Mozartkuler ble bragt tilbake til Norge av opptil flere turdeltakere.

Konklusjonen er at det alltid er hyggelig å dra på tur med TMK, og å komme seg ut av landet innimellom setter en ekstra spiss på samværet.

Program for dagene i Waidring Read file