TMK spiller i Storsalen i Rådhuset, Sætre, 12. april 2013

Hjemsted, kjære hjemsted - uansett

Det ble tittelen på vårkonserten 2013. Temaet ble bestemt før jul - nemlig å presentere kun norsk musikk. Regigruppa satte seg i sving utpå nyåret, og hadde mange planer og ideer. Men så kom meldingen midt i mars om at Södra ønsket å selge cellulosefabrikken på Tofte. Det tok tak i følelsene hos mange, og det ble naturlig å bruke vårt lokalmiljøs situasjon som ramme rundt konserten.

Men fokus ble ikke satt på bare vårt hjemsted her på Tofte, men også på hjemstedene knyttet til musikken vi spilte - om det var komponistens, arrangørens eller kanskje tekstforfatterens hjemsted det dreide seg om.

På storskjerm ble det vist både film og bilder - mange bilder fra Tofte før i tiden, men også vakre bilder fra norsk natur. Til og med en gammel film fra 1. maifeiringen på Tofte i 1917 var med og gledet publikum.

Og publikum kom! For første gang hadde korpset også konsert i Sætre - i det nye rådhuset. Vi hadde ikke ventet så mange publikummere der, så gleden ble svært stor da amfiet fyltes opp! Og på Tofte møtte vårt trofaste publikum opp sammen med opptil flere ukjente!

Om korpset var fornøyde med publikums fremmøte og egen innsats? Til det er det bare i svare et rungende JAAAA!