Klokka er ca.  07.30.  Våkner dere?

Den store festdagen - 17. mai 2013
På vei ned Skoledalen

Vi nærmer oss Ungdomsskolen

Konsert foran provisorisk lastebilscene

Været var - som vanlig - det store samtaleemnet i dagene før 17. mai. Det lå an til regn og kaldt vær. Men hva skjedde? Alt snudde! Vi fikk ikke en eneste dråpe over vårt lokalmiljø på Tofte og Filtvet. Varmt ble det også! Og for første gang i historien (tror vi) møttes elevene fra Tofte og Filtvet skoler til felles barnetog på Tofte. Det ble et laaaaangt tog.

TMK var som vanlig på farten allerede fra kl. 07.00. Opptil flere familier ble nok vekket av friske marsjer og nasjonale sanger. Vårt sedvanlige bursdagsbarn Jan hadde rukket å runde 80 denne dagen, og ble behørig gratulert av korpset med både marsjer og bursdagssang. Og hva fikk vi til gjengjeld? Jo, både kaker og kaffe!

Etter barnetog og konsert på Tofte satte vi kursen mot Filtvet helsetun. Barnetoget kom jo ikke til dem denne gangen, så de fortjente litt korpsmusikk de også.